Tuesday 22 March 2016

La Isla de La Munecas, Pulau Patung-Patung Yang Menyeramkan




La Isla de La Munecas atau seakan sebuah pulau yang penuh dengan patung badut, mungkin tempat yang paling aneh anda boleh melawat adalah sebuah pulau yang mempunyai anak patung yang tergantung dari dahan pokok overhed dalam pelbagai jawatan. Pulau Boneka ini terletak di selatan Mexico City.


Banyak Dolls dikatakan Whisper Untuk Setiap Lain-lain


Kisah di sebalik Island daripada Dolls adalah satu yang sedih. Untuk menjadi tertentu, Isla de la Munecas pernah benar-benar telah dicipta untuk menjadi destinasi pelancongan. Menurut cerita, seorang gadis kecil ditemui di pulau ini, lemas di bawah apa yang hanya boleh digambarkan sebagai "keadaan misteri." Ratusan anak patung yang mendiami pokok-pokok di pulau itu dikatakan membawa semangat jiwa hilang miskin.





Terdapat banyak cerita yang dilaporkan akaun tangan pertama peristiwa luar biasa yang telah berlaku kepada orang-orang di Pulau yang Dolls. Ia secara rutin berkata bahawa orang boleh mendengar anak patung berbisik antara satu sama lain di atas pokok. Sailors telah dilaporkan berkata bahawa mereka berasa keinginan luar biasa untuk melawat pulau itu apabila mereka telah belayar olehnya. legenda tempatan mengatakan bahawa anak patung boleh menggerakkan tangan dan kaki mereka, memandang sinis pada orang, dan juga menjadikan kepala mereka untuk merenung secara tdk menunjukkan perasaan pada pengunjung ke pulau itu.

Adakah semua ini cerita dan legenda benar? Mungkin ... atau mungkin tidak. Tidak kira apa yang anda boleh percaya, ada satu kebenaran yang mudah: melawat pulau dengan beratus-ratus anak patung yang tergantung dari pokok-pokok, anggota badan yang hilang dan bahagian-bahagian badan yang lain, boleh agak menyeramkan. Sekarang bayangkan melawat Isla de la Munecas pada waktu malam ...




Beberapa Soalan Latar Belakang Legend 
Penjaga Pulau daripada Dolls hidup yang cukup bersendirian. Beliau jarang dilihat oleh orang lain dan jarang walaupun meninggalkan pulau itu. Kisah mencari gadis kecil datang dari penjaga dan kerana dia menyifatkan ia, dia itu yang terbaik untuk menyelamatkan hidupnya dan gagal. Beberapa hari kemudian, dia mendapati anak patung yang telah dibasuh, jadi dia digantung di pokok untuk menghormati semangat seorang anak gadis yang dia tidak dapat menyelamatkan. Terdapat ramai yang percaya bahawa kerajaan sementara yang dibuat sehingga kisah gadis kecil kerana kegilaan yang kesepian boleh menyebabkan.

Sebagai penjaga menjadi dihantui oleh imej gadis kecil di dalam mimpi, dia berasa seperti dia tidak dihormati semangatnya cukup. Untuk menenangkan semangat sendiri, beliau mula bergaul lebih anak patung di atas pokok supaya dia boleh menenangkan semangat gadis kecil jadi dia akan berhenti menghantui beliau. Doll selepas anak patung beliau akan menggantung, tetapi malam selepas malam, sementara itu akan dihantui oleh imej beliau sekali lagi.

Penjaga, yang bernama Don Julian, melakukan ini dalam tempoh 50 tahun. Pada tahun 2001, dia didapati lemas di tempat yang sama di mana beliau mendakwa bahawa dia telah menemui seorang anak gadis. Sejak itu, orang sering melawat Isla de la Munecas untuk mengalami anak patung dan semangat gadis itu untuk diri mereka sendiri.


Perjalanan ke Pulau Dolls Tidak Mudah
 
Sekurang-kurangnya, anda perlu merancang sekurang-kurangnya menaiki bot dua jam untuk tiba di Isla de la Munecas. Anda juga boleh memilih untuk meneroka terusan yang mengelilingi kawasan selatan Mexico City dan akan mengambil dua kali ganda masa untuk tiba di pulau itu. Anda akan perlu untuk mengambil bot di sana untuk melihat pulau itu.

Garis feri utama di kawasan itu tidak perkhidmatan Isla de la Munecas. Anda akan perlu bertanya bot di kawasan itu jika mereka boleh sama ada membawa anda ke sana atau mempunyai pulau itu dalam agenda. Rancang dengan bayaran sekurang-kurangnya 200 peso untuk perjalanan. Ramai orang mendapati bahawa mereka mempunyai nasib yang mengambil feri dari sama ada Embarcadero Cuemanco atau dari Embarcadero Fernando Celada. Pastikan untuk bertanya tentang berapa lama perjalanan dengan bot sebenar ke pulau itu akan mengambil - beberapa bot memerlukan perjalanan enam jam untuk sampai ke sana!

No comments:

Post a Comment